Koelauto Voedselbank Lelystad biedt sponsoren reclameruimte

Lelystad Airport en kringloopwinkel De Groene Sluis zijn de eerste bedrijven die gebruikmaken van de mogelijkheid om zich te laten zien op de koelauto van Voedselbank Lelystad. Christel Slagt, manager marketing en communicatie bij Lelystad Airport en Janneke Pikkert, projectmanager bij De Groene Sluis, onthulden elk hun eigen promotie-uiting op de door MEMO Reclame beplakte wagen. Daarmee zijn zij de eersten die op deze manier hun naam verbinden aan Voedselbank Lelystad en zo meehelpen om de vrachtwagen in bedrijf te houden. De in juli aangeschafte nieuwe vrachtwagen is een onmisbare schakel in de voedselvoorziening aan mensen in armoe.

Janneke Pikkert onthult logo De Groene Sluis
© Fotostudio Wierd

Voor De Groene Sluis is vermelding van hun kringloopwinkel op de koelauto van de Voedselbank een logische keuze. ‘Onze activiteiten en die van de voedselbank liggen in elkaars verlengde. Ook wij zijn een vrijwilligersorganisatie met een maatschappelijke opdracht en een milieudoelstelling. Verschillende doelgroepen in Lelystad profiteren direct en indirect van ons werk, ook de allerarmsten. Winsten keren wij uit aan meerdere goede doelen. Steun voor Voedselbank Lelystad in een vorm die ook bijdraagt aan onze eigen naamsbekendheid is dus een win-win situatie,’ aldus Janneke Pikkert.

Met naamsvermelding op de koelwagen steunt Lelystad Airport mensen die het even moeilijk hebben. ‘De Voedselbank heeft ons duidelijk gemaakt hoe belangrijk dat is. Door te adverteren op de koelauto, kan deze blijven rijden en leveren wij een bijdrage aan het in standhouden van een verantwoorde voedselvoorziening in Lelystad en omliggende regio,’ aldus Christel Slagt.

Christel Slagt en Richard Sikkema onthullen logo Lelystad Airport © Fotostudio Wierd

Sponsoractie loopt door
Met het aanbrengen van de eerste promotie-uitingen op de koelauto begint voor Voedselbank Lelystad de sponsoractie pas echt. Nu deze bedrijven over de brug zijn, hoopt de voedselbank snel op andere bedrijven die het voorbeeld van Lelystad Airport en De Groene Sluis volgen. Met straks een nieuw jaar voor de boeg komen er ook weer promotiebudgetten vrij. Voedselbank Lelystad heeft oud-voorzitter van Bedrijfskring Lelystad DirkJan Verdoorn in de arm genomen om zich bij bedrijven in de kijker te spelen.

In totaal heeft Voedselbank Lelystad 15 reclamevlakken op de koelauto beschikbaar. Als deze worden gevuld, levert dat voldoende geld op om een belangrijk deel van alle jaarlijkse kosten van de vrachtwagen te kunnen betalen. De twee jaar oude vrachtwagen is in juli 2023 aangeschaft ter vervanging van de afgeschreven oude bestelwagen.

Voorzitter Theo Grootjen: ‘Als voedselbank is het mooi dat we mogen rekenen op een breed maatschappelijk draagvlak, bij zowel particulieren als bedrijven. Die steun blijft nodig. De investering in een nieuwe vrachtwagen was een rib uit ons lijf, maar ook noodzakelijk. Nu we er een halfjaar mee hebben gereden, zien we hoe de vrachtwagen zijn diensten bewijst. Niet alleen voor onze eigen voedselbank, maar ook voor voedselbanken in de omgeving. Wil de auto blijven rijden, dan is het fijn om voor alle jaarlijkse kosten, zoals onderhoud, vervanging van onderdelen, brandstof e.d. een potje te hebben waar we dat uit kunnen bekostigen. Want, bedenk wel: we doen het voor mensen.’

Nadere informatie
Bedrijven die geïnteresseerd zijn in naamsvermelding op de vrachtwagen van de Voedselbank kunnen contact opnemen met de secretaris: Kees van den Haspel, , 06 – 12332278 of met Dirk Jan Verdoorn, oud-voorzitter van Bedrijfskring Lelystad. Voor geïnteresseerde bedrijven is een leaflet beschikbaar met informatie over de advertentiemogelijkheden en bijbehorende tarieven. Deze informatie kan worden opgevraagd via onder vermelding van ‘sponsorinformatie’.

Eerste sponsors op koelauto Voedselbank Lelystad
© Fotostudio Wierd